Pages

15 Ekim 2011 Cumartesi

Maundy Thursday



Psikolojik sorunları olan intihara meyilli bir kadın, yavaş yavaş yaklaşan idam gününü bekleyen bir adam.

Film, Gong Ji-young’un çok satan bir romanından yola çıkılarak çekilmiş. Öncelikle nedir bu *Maundy Perşembesi* ondan bahsedeyim. Hristiyan inancına göre Paskalya’dan önceki Perşembe günü bazı kiliselerde gerçekleştirilen, İncil’de geçtiği üzere Hz. İsa’nın, havarilerinin ayaklarını yıkamasını tekrarlayan bir anma, bu olayı yâd etme günü gibi bir şey.

Afişine bakınca pek bir romantik gelse de bana göre konuyla çok alakası olmayan bir afiş yapılmış. Belki de filmde veremediklerini afişle vermek istemişlerdir, yani gönderme yapmış olabilirler. Ne desem spoiler olacak şuan :/ Herneyse, filmin türü pek romantik sayılmaz,dram ağırlıklı.

3 Ekim 2011 Pazartesi

Süslü-Savcı-Sosye-tiki Prenses (Prosecutor Princess) ^^


Bu yazıyı gözlerim yanaraktan yazıyorum =.= Diziyi izlemek için, Kore-sever camiada sık sık cereyan ettiği üzere uykusuz geceler geçirdim. İsminden hoşlanmadım nedense baya bir erteledim bu diziyi. Ama başlayınca aldı götürdü. Hani teyzeler dizi izlerken oyunculara direktifler verir ya “Bakk!! Ne diyo ya! Ne diyo ya! Peşinden gitsene kızın!” gibisinden, aynı o şekil buldum kendimi ekran başında (hoş bunu sadece teyzeler yapmaz biraz aradan sıyrılma çabası oldu bu =.= ).
Diğer dramaların aksine, kızımızın hangi başrole aşık olacağına karar vermekte zorluk yaşadım başlarda. “Bence savcıya! Yok yok, kesin avukata! Ona aşık olursa şüphe ederim aklından!” Falan filan... Neticede iç güdülerine güvenmek en iyisi sanırsam, başlarda öyle işkence çekmezdim o zaman. Gerçi bunun da bir zevki var. Bu da pek bir mazoşist oldu.
Herneyse olay şöyle ki; kıyafet, ayakkabı,çanta düşkünü, alışveriş meraklısı bir sosye-tiki, savcı olursa ne olur? Bunu görüyoruz dramada. Kızımızın gelişme evresini, olgunlaşmasını izliyoruz. Dizi bence gayet akıcı, farklı farklı olaylar gerçekleşiyor ve birbiriyle bağlantılı çok şey var.Romantik-Komedi türünde bir Kore dizisinde daha önce bu kadar birbiriyle bağlantılı bir olay örgüsüne rastlamamıştım. Bazı karakterlerin geçmişini uzuuun bir süre merak ediyorsunuz.

Gelelim karakterlere;

Ma Hye Ri - Bu kız çok süslü. Acaip pat. Ağzına geleni söylüyor, bazen çok yılışık oluyor, ama bu halleri hakkaten eğlenceli. Drama boyunca giydiği kıyafetlerden, ayakkabılardan bahsetmiyorum bile yaşayın ve görün.