Pages

28 Ağustos 2011 Pazar

Liar Game [MANGA]




Konusu beni meraklandırmasa, ve manga okumayı çok sevmesem kesinlikle başlayamayacağım bir manga olurdu herhalde. Genellikle Shoujo’larda gördüğümüz yakışıklı erkekler, güzel kızlar yok bu mangada (Hoş bu da shoujo değil zaten =.=). Çevre betimlemeleri de çok karmaşık ya da üstünde uğraşılmış değil (çizim olarak) ama manganın sizi vuran kısmı da zaten çizimlerden öte, verdiği kurgu. Çizimlere takılıp,başlamasaydım kesinlikle çok şey kaybederdim. Mangaka hikâyeyi öyle yerlere getiriyor ki “Nasıl bağlayacak” “Bu defa nasıl kurtulacak” diye telaş yapabiliyorsunuz. Bu girişin ardından konuya geçsem iyi olur herhalde:


Herşey Kanzaki Nao isimli saf, dürüst genç kızımızın “YalanOyunu” adlı bir yarışmaya katılmasıyla başlar. Aslında katılmaktan çok yarışma için “seçilmiştir”. Kendisine 100 milyon yen dolu bir çanta gelir ve içinde, “Yalan Oyununa Katıldınız Artık Geri Dönüşü Yok” yazıyordur. Geri dönüşü olmayan bir biçimde bu oyunun içine sürüklenen Nao, paçayı yırtacak kadar zeki olmadığı için çareyi başkalarından fikir almakta bulur ve kocaman bir şirketi tek başına çökerten, zaman zaman değil her zaman zekâsına hayran kalacağınız Shinichi Akiyama’dan yardım ister. Böylece hikâye başlar ve sizi tahmin etmediğiniz yerlere götürür.

2005 yılında başlayan manga halâ devam etmekte, 13. Ciltte sanıyorum ki. Seriye iki sezondan oluşan bir de drama çekildi, ayrıca filmi de var.



Diyeceğim şu ki; sakın çizimlere bakıp karar vermeyin, zaten bir süre sonra alışıyorsunuz. Kurgu
kesinlikle harika! Herkese okumasını tavsiye edeceğim türden bir manga.

Ayrıca şöyle bir bilgi de okudum ki; Kagoshima isimli bir birahaneye gittikten sonra Liar Game'i yazma dürtüsü gelmiş mangakamıza. Enteresan gereksiz bir bilgi işte :/ (kaynak: wikipedia)

Playlist